تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۰
سنگربان کهنه‌کار منچستریونایتد می‌گوید از وقتی کریستیانو رونالدو آمده برخلاف همیشه بازیکنان به سمت دسرهای ناسالم نمی‌روند!
حضور مثبت رونالدو در سلامتی بازیکنان منچستر یونایتد
به گزارش خبر24،لی گرانت، دروازه‌بان ۳۸ ساله منچستریونایتد به «تاک‌اسپورت» گفت که هم‌تیمی‌هایش معمولاً شب قبل از مسابقه در هتل پس از صرف شام یک دسر شیرین و نه چندان سالم می‌خورند!

گرانت گفت ما همگی داشتیم یواشکی به غذا خوردن رونالدو نگاه می‌کردیم، بعد از اینکه دیدیم رونالدو در بشقابش کینوا، آووکادو و تخم‌مرغ‌آب‌پز گذاشته هیچکدام جرأت نکردیم برای برداشتن دسر از پشت میز بلند شویم. او به طعنه گفت: «ما جمعه شب‌ها بعد از اینکه شام خوردیم به چندتا چیز شیرین و غیر رژیمی هم ناخنک میزنیم. مثلاً سیب خردشده به همراه کاستارد یا کیک براونی و خامه. ولی این دفعه هیچکدام از بازیکن‌ها دستش را به سمت سیب و کاستارد دراز نکرد. هیچکسی هم بلند نشد که برود و چند تکه براونی بردارد. ما پشت میز برای صرف غذای قبل از بازی نشسته بودیم که یکی از بچه‌ها به من گفت نگاه کن رونالدو چه چیزی در بشقابش گذاشت؟ ما یه کم در مورد محتویات بشقاب رونالدو با هم شوخی کردیم ولی واقعاً سالم‌ترین بشقابی بود که می‌توانید تصور کنید. من داشتم دیوانه می‌شدم که آخر چرا هیچکسی برای خوردن دسرهای خوشمزه بلند نمی‌شود؟»

مربی منچستر اوله‌گنار سولشائر بعداً گفت که گرانت در این مورد خیلی اغراق کرد: «واضح است که گرانت شوخی می‌کند، وگرنه اینطور نیست که ما همیشه غذاهای ناسالم می‌خوردیم و رونالدو که آمد همه چیز را تغییر داد. اما مشخصاً رونالدو به همه نشان می‌دهد که چطور از بدن خود به بهترین شکل مراقبت کنند.»

همیشه گفته شده که رونالدو شش وعده در روز غذا می‌خورد و ماهی هم پای ثابت رژیم روزانه‌اش است. او مرغ را به دلیل داشتن پروتئین بالا و چربی کم «جادویی» می‌داند و اغلب برای صبحانه ژامبون خوک و پنیر و ماست کم‌چرب می‌خورد.
از شش وعده غذایی‌ روزانه‌اش، برای ناهار شماره ۱ اصولاً مرغ و سالاد میخورد، ناهار شماره ۲ شامل ماهی (معمولاً ماهی تن) و سالاد و تخم مرغ و زیتون است. برای شام اصولاً استیک، ماهی یا غذای مخصوص لیسبون باکالائو آلابراسا، مخلوط ماهی کاد، پیاز، برشهای نازک سیب‌زمینی و تخم مرغ می‌خورد. رونالدو همچنین هر شب ۸ ساعت می‌خوابد و گاهی هم تا پنج مرتبه در روز چرت کوتاه می‌زند. در مورد اهمیت خواب می‌گوید: «برای اینکه بالاترین بهره را از تمرینات ورزشی ببریم باید خوب بخوابیم. من زود می‌خوابم و زود هم بیدار می‌شوم خصوصاً قبل از مسابقات. خواب باعث ریکاوری عضلات میشود و این عامل بسیار مهمی است.»

این سوپراستار همچنین می‌گوید حفظ سلامت روانی به اندازه سلامت فیزیکی برای داشتن عملکرد عالی در زمین بازی اهمیت دارد. می‌گوید: «تمرین کردن خیلی مهم است اما داشتن سبک زندگی آرام و بدون تنش باعث می‌شود هم از نظر فیزیکی و هم روانی در وضعیت خیلی خوبی باشید. من اوقات فراغتم را با خانواده و دوستانم می‌گذرانم و این کار باعث میشود آرامش و ذهنیت مثبتی داشته باشم.»

رونالدو روز شنبه با زدن دو گل در اولین بازی مقابل نیوکاسل بازگشتی رویایی به منچسترپونایتد داشت. با زدن اولین گل در ۳۶ سال و ۲۱۸ روز سن، عنوان مسن‌ترین بازیکنی که در لیگ برتر برای منچستریونایتد گل می‌زند را از آن خود کرد. این عنوان از سال ۲۰۱۳ متعلق به رایان گیگز بود. همچنین با سرعت شگفت‌انگیز و باورنکردنی ۲۰.۲ مایل در ساعت برای زدن گل دوم دوید و در ۳۶ سالگی نام خود را در میان سریع‌ترین بازیکنان لیگ برتر تا اینجای کار ثبت کرد.
24-news.ir/vdccxeqm.2bq4i8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

نرخ طلا و ارز